Gläntar lite på dörren till min Spotify-värld

The 1975
Ett band som jag tycker om att lyssna på medan jag skriver, redigerar foton eller jobbar. 
Helst deluxe-versionen av det äldre albumet som delar samma namn som gruppen. Genialiska texter.
Min bästa girl power-låt. Brukar spela den på repeat i hörlurarna när jag är påväg till något som känns lite läskigt, till exempel en arbetsintervju. 
 
En lista som uppkom när jag försökte samla ihop låtar som spelats i bakgrunden på efterfesterna förra hösten, då vi pratade om allt som kändes jobbigt, kramades och åt pommes från Donken direkt ur påsen. Nu ser jag det som en spellista att somna till, min trygghet under nätterna på tågluffen i somras. 
 
En låt som sätter ord på mycket jag känner just nu och samtidigt påminner om att livet går vidare.
 
Här samlar jag ständigt musik som gör mig taggad på livet. Det är spellistan som mina vänner alltid tvingas lyssna på när vi sminkar oss och dricker vin inför en utekväll.
 
En av mina favoritlåtar i väldigt fin tappning, som jag precis i skrivande stund upptäckte. Älskar live-sessions!
 
Musik | |
Upp