Ur dagboken

9 januari 2017, 20:46
"Med saltvatten i håret och sand över hela kroppen promenerade jag hem i gassande solsken. Efter att ha spenderat en timme på Main Beach tillsammans med tjejerna från klassen kände jag mig väldigt tillfreds med livet. Trivs bra i Byron och börjar faktiskt känna mig lite hemma här."

19 januari 2017, 07:17
"Det är som att jag längtar hem utan att riktigt veta vad jag längtar efter."

31 januari 2017, 19:07
"Har inte sovit med dig på 71 nätter och du dyker fortfarande upp i mina drömmar."

4 februari 2017, 14:06
"Tappar svenskan i takt med att jag långsamt blir bättre på engelska. Tänker på två språk ibland. Det blir rörigt i mitt huvud."

7 mars 2017, 23:29
"Mitt liv just nu

Vaknar
Äter frukost
Cyklar till skolan och är stolt varenda gång jag klarar mig levande ur rondellen 
Lär mig något nytt 
Äter riskakor på första rasten 
Skrattar med klassen, idag åt det franska ordet för tofflor 
Måste ibland skriva mycket och tvingas be klasskompisarna vara tysta så jag kan koncentrera mig
Äter medhavd lunch och spelar Uno
Huvudet springer iväg på sista lektionen 


Cyklar hem
Stannar ibland på Woolies på vägen
Pluggar
Tvättar kläder 
Lagar omelett till middag, äter med en podcast i hörlurarna 
Pluggar lite mer
Eller slösar bort kvällen framför Tumblr
Eller How I Met Your Mother 
Borde börja packa
Är nervös för examen 
Känns stressigt att flytta på lördag
Allt blir nog bra


Bara tre veckor kvar i Byron
Ångrar allt jag inte gjorde 
Men är samtidigt tacksam för det jag gjort
Försöker peppa mig själv att leva life sista tiden
Är rädd att vädret blir sämre"

16 mars 2017, 19:59
"Lagade så god mat idag och en av rätterna var vegetarisk, är riktigt stolt över mig själv. 

Nyss slog jag i min tidigare skadade tå i trappan och det kändes som den gick sönder. Då visade Melina mig ett klipp på människor som får pajer i ansiktet och tån gjorde inte lika ont längre. 

Tänkte att det var en fin stund att minnas. "

Reflektioner | |
Upp