8 Mars 2017

Det var med självförtroendet på topp jag lämnade skolan idag. Äntligen känns det som att alla timmar jag spenderat på att plugga under min fritid börjar göra skillnad. Vi skrev uppsatser och gjorde ett test i Use of English och Reading, vanligtvis har jag problem med Use of English-delen men nu presterade jag väldigt bra. Min lärare berömde min uppsats inför hela klassen, då jag hade använt mig av rätt "target-vocabulary" på ett tydligt sätt, något som jag dock inte gjorde i förra veckans Speaking-exam. Men skrivandet är min starka sida och denna pepp gav mig ny energi. 
 
På lördag går den stora Cambridge-examen av stapeln och nervositeten blandas med ett flertal andra känslor. Ser fram emot att flytta in med Melina och inte behöva tänka mer på skolan och provet. Men det är otroligt tråkigt att alla våra klasskompisar lämnar Byron, jag kommer sakna dem så mycket. Kanske särskilt att spela Uno tillsammans på rasterna och dansa oss svettiga någon av de lokala barerna. Ett nytt kapitel väntar, det känns pirrigt och spännande, även om det här kapitlet gått alldeles för fort. 
 
Ikväll åt vi middag med vår lärare på en Indisk restaurang. Finner inte ord för att beskriva hur god maten var. 
Vi pratade om framtida planer för resande, festivaler vi vill besöka och skillnaderna mellan våra olika länder.
 
Imorgon väntar en "pre-graduation" och frukost tillsammans med de andra Cambridge-klasserna. 
 
Australien | |
Upp