13 Oakland Court

DSC_0096(2)
DSC_0075(2)
Jag är påväg till duschen men ser att någon annan redan hunnit före
Vi har inga lås på toalettdörrarna och den gemensamma överenskommelsen lyder: stängd dörr = upptaget 
Går tillbaka till rummet för att vänta in min tur
 
DSC_0066(4)
Kommer hem efter en kväll fylld av dans
På skolans balkong, på Johnson Street, på stranden
Fest och musik överallt
Tar ut en iskall vattenflaska ur kylskåpet, från kranen är vattnet alltid ljummet
Jag skymtar en kackerlacka på väggen i hörnet och blir äcklad
Men vet att de bara kommer fram på natten, så ödslar inte för mycket energi på krypen
I köket sitter Loic och äter ur sin matlåda
Spaghetti med köttfärssås
Han är lika gammal som min lillebror och ständigt hungrig
 
DSC_0106(2)
DSC_0134(2)
 En ljummen kväll i början av februari
I soffan sitter Lucas och tittar på Australia Open 
Från uteplatsen hörs franska
Florine har vänner över och de planerar hennes födelsedagsfest
 

DSC_0115(2)
Saeed sitter framför sin dator
När alla är hemma är han så blyg att han knappt hälsar
Men när man är ensam med honom bubblar han och berättar om sin dag
Jag hoppas att han snart vågar ta mer plats

DSC_0131(2)
Jag har precis kommit hem från skolan
Vera rullar en cigarett och vi pratar om våra liv innan Byron Bay
Här är cigaretterna så dyra, så alla köper egen tobak
Jag är glad över att jag aldrig fastnade för det
Det räcker med att jag slösar pengar på mat 
DSC_0159(2)
Australien, Livet i allmänhet | |
Upp