24 Januari 2017

Idag var det över 30 plusgrader och skoldagen gick ovanligt fort. Vi övade bland annat på att prata på engelska. Det är en av mina svagheter, men som jag tidigare nämnt så trivs jag så himla bra i klassen, vilket gör att det inte blir jobbigt alls. 

Vi började även skriva "Reports", inför en av provets skrivdelar, men jag hann få klart introduktionen under lektionstid. Så direkt när jag kom hem satte jag mig utomhus med en flaska vatten och en skål chokladglass och började skriva. Av någon anledning lyckades jag skriva klart hela texten på ungefär en timme, är så stolt över mig själv!

Försöker att inte tänka på att vi bara har cirka 30-40 minuter på oss att skriva en rapport under den riktiga provdagen, vet inte riktigt hur det kommer att gå, men övning ger färdighet. 
 
I övrigt har jag köpt ett nytt minneskort inför helgens resa till Fraser Island, tvättat och haft videosamtal med vänner hemifrån. 
 
 
Australien, Livet i allmänhet | |
Upp