2016 i Musik

Januari 


Kring nyår gick den här låten på repeat i mina hörlurar.


Tänker direkt på helgen i London tillsammans med Hillevi, då vi firade Malins birthdayweekend.

Februari

Såg Halsey i både Stockholm och Köpenhamn tillsammans med Melina. Hennes spelningar var magiska och gjorde att jag fick upp ögonen för den här låten, som jag knappt lyssnat alls på tidigare.

Mars


Albumsläpp och en kommande konsert fick mig att jag slaviskt lyssna på The 1975 under största delen av våren. 


April

Även Håkan släppte ny musik och jag drömde mig bort till en solig kväll på Ullevi två år tidigare, som jag snart skulle få återuppleva. 

 

Maj

Det var varmare än vanligt och jag minns kvällarna på Skinnis i underbart sällskap.

 

Finner en aning ironi i att jag alltid lyssnade på den här låten på kontoret.


Ett helt nytt album och en avskedsturné, det blev mycket Kent.


Juni
 

Under tågluffen genom Europa gick vi av okänd anledning och sjöng på den här låten hela tiden.



Varenda kväll under resan lyssnade jag på en väl genomtänkt spellista, med bland annat den här låten, för att kunna somna.

 

Juli

 

Inledde månaden med att för första gången i mitt liv få se Coldplay live, det var helt fantastiskt!


Precis som den här låten gick de varma julikvällarna på repeat och det kändes som att vi var odödliga. 


Augusti


Augusti var en kall månad som nästan bara gjorde ont. 


Den finaste stunden var då jag ännu en gång fick uppleva en minnesvärd kräftskiva på Korpo och vi sjöng allsång till Tomas Ledin. 

 

September


Jag skulle nog definera september som den månaden under hela året då jag mådde som bäst och sämst på samma gång.  


Oktober

Introt kommer alltid att få mig att minnas min mysiga helg i Vasa med Helena.

 
November 


En av mina absolut sista dagar i Sverige såg jag Bastille live för första gången i mitt liv. Har svårt att sätta ord på hur fint det var.

December

Under min och Melinas första månad i Australien spelades den här låten precis överallt. 

 

Musik | |
Upp