15 Februari 2017

Det är min sjunde vecka i Byron Bay, jag yogar regelbundet, använder min cykel flitigt och Cambridge-examen närmar sig med stormsteg. I vårt klassrum hänger nervositeten ständigt i luften, då vi alla strävar efter ett bra slutresultat. Jag längtar till tiden efter testet, då all press kommer att släppa. Samtidigt kommer det vara tråkigt att behöva säga hejdå till alla klasskamrater, som reser vidare medan jag och Melina stannar här i tre veckor till.
 
Imorgon ska vi göra ett "mock-test" för att se vilken nivå vi ligger på. Detta innebär att vi inte kommer ha några vanliga lektioner alls utan istället testas i Reading + Use of English, Writing och Listening, precis som på den riktiga examensdagen. Speaking-testet gjorde jag idag tillsammans med Sophia, som kommer att vara min speaking partner på slutprovet. Jag är väldigt nöjd med vårt resultat och hoppas att vi kan fortsätta prestera lika bra. 
 
De senaste dagarna har varit riktigt roliga och jag har knappt hunnit fokusera på att plugga. I fredags hade vi inget klassrum då det var något strul med air-conditionen, vilket ledde till att vår lärare tog med klassen på en spontanresa. Vi besökte en Tea Tree-sjö, fina utsiktsplatser och shoppade i Ballina. Detta gav mig så mycket energi och jag var på strålande humör hela dagen. 
 
På kvällen mötte jag upp tjejerna från klassen på Main Beach. Vi lyssnade på "the drumming circle" och en man som skapade egen technomusik, samtidigt som skymningen färgade hela himlen rosa och vågorna slog mot stranden. Så vackert. Kvällen avslutades på The Northen, där flera reggaeband uppträdde och vi dansade oss svettiga. 
 
I söndags gick jag upp klockan 05:00 för att äntligen få se soluppgången från the Lighthouse. Det var helt magiskt och jag längtar efter att visa er alla fina bilder jag tog. 
 
Vår helg blev fyra dagar lång då vi i måndags åkte till vattenparken "Wet N Wild" med klassen. Jag som generellt är ganska rädd för vattenrutschkanor blev positivt överraskad och testade fler attraktioner än vad jag från början hade tänkt. Adina och Sophia hade ordnat en fantastisk lunch som bestod av stek, halloumi, potatissallad och grekisk sallad. I was in food-heaven.
 
Igår annordnade ett gäng från min parallelklass en spontan BBQ vid stranden "the Pass". Det fick mig att fundera över varför vi inte haft fler BBQ's tidigare, så otroligt enkelt och mysigt. Jag älskar att varenda strand här i Byron Bay är utrustad med grillmöjligheter, papperskorgar, vattenkranar och toaletter. Vi hade en väldigt fin kväll med en otrolig solnedgång, god mat, Timtams och hela stjärnhimlen ovanför oss. 
 
 
 
Australien | |
#1 - - Helena:

Man kan inte låta bli att bli smått avundsjuk på dig och ditt liv just nu. Här går allt bara på rutin. Det är som att du är på semester på heltid med lite uppgifter runt omkring. Hoppas du lever livet fina, jag hoppas du vet att jag saknar dig.

Upp